یکشنبه ۰۸ بهمن ۰۲

معرفی انواع مسکن برای دندان درد

۱ بازديد

دندان درد یکی از سخت ترین دردهایی است که ممکن است هر فردی در طول زندگی خود بارها با آن مواجه شود. استفاده از مسواک، نخ دندان، دهانشویه، مسواک زدن مناسب و مراجعه منظم به دندانپزشک از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند و دندان درد کمتری را تجربه خواهید کرد.

 
 

دندان درد یکی از سخت ترین دردهایی است که ممکن است هر فردی در طول زندگی خود بارها با آن مواجه شود. استفاده از مسواک، نخ دندان، دهانشویه، مسواک زدن مناسب و مراجعه منظم به دندانپزشک از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند و دندان درد کمتری را تجربه خواهید کرد. توجه داشته باشید که منشا دندان درد می تواند به دلیل عفونت گوش و گلو، سینوزیت یا آسیب فک باشد. به همین دلیل همیشه نباید از مسکن ها و آنتی بیوتیک ها خودسرانه استفاده کرد. با این توضیحات کدام قرص برای دندان درد مفید است؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا ۷ داروی موثر برای کاهش درد دندان را معرفی کنیم.

بهترین درمان خانگی برای دندان درد را بشناسید!

دندان درد آنقدر سخت است که می خواهیم تحت هر شرایطی از شر آن خلاص شویم. به همین دلیل ممکن است با توجه به توصیه دیگران یا تجربیات قبلی خود از داروهای بی حس کننده، مسکن و آنتی بیوتیک استفاده کنیم. اما بهتر است بدانید که برخی از داروهایی که برای دندان درد استفاده می شود تاثیر قابل توجهی در کاهش درد دندان ندارند. به همین منظور لیستی از بهترین روش های درمان دندان درد در خانه را معرفی می کنیم تا بتوانید سریعتر از شر درد خلاص شوید!


1. ایبوپروفن یک مسکن قوی برای درمان سریع دندان درد است

ایبوپروفن یک مسکن غیر استروئیدی است که در کاهش درد دندان موثر است. قرص ایبوپروفن در دو دوز 200 و 400 میلی گرمی موجود است. کسانی که مشکلات قلبی یا خونریزی دارند نباید بدون تجویز پزشک از ایبوپروفن استفاده کنند. همچنین افرادی که به داروهای ضد التهاب و غیر استروئیدی حساسیت دارند باید از مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن خودداری کنند. اما اگر شما جزو افرادی نیستید که مجاز به استفاده از ایبوپروفن نیستند، این مسکن می تواند به طور موقت درد دندان شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

2. استامینوفن بهترین مسکن درد بعد از کشیدن دندان است!

گاهی اوقات ریشه درد به دلیل کشیدن دندان پوسیده یا دندان عقل است. به همین دلیل اگر در چنین شرایطی هستید بهتر است برای کاهش دندان درد از استامینوفن استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که اگر دندانپزشک مسکن های دیگری را بعد از جراحی و کشیدن دندان برای شما تجویز کرده است، بهتر است طبق دستور پزشک اقدام کنید. اما به طور کلی عوارض قرص استامینوفن نسبت به سایر مسکن ها کمتر است و به همین دلیل از این مسکن قوی بیشتر استفاده می شود.

اگرچه استامینوفن اثر ضد درد بالایی دارد، اما ضد التهاب نیست. استامینوفن همراه با سایر مسکن‌های ترکیبی برای توقف سریع‌تر درد تجویز می‌شود. در نهایت، توصیه می کنیم از مصرف بیش از حد استامینوفن خودداری کنید، زیرا استفاده بیش از حد از مسکن ها می تواند باعث بیماری و مشکلات کبدی شود.

 


3. ژلوفن یک مسکن پرکاربرد است که جذب گوارشی راحت تری دارد.

ژلوفان شکل ژلاتینی ایبوپروفن است که هضم آن آسان تر از قرص است. ژلوفان برای تسکین انواع دندان درد، آرتریت، درد مفاصل و درد قاعدگی استفاده می شود. ژلوفن به صورت کپسول در دو دوز 200 و 400 میلی گرمی موجود است. اگر به سلفون حساسیت ندارید، می توانید از آن به عنوان یک مسکن موثر استفاده کنید. توجه داشته باشید که هرگز نباید از ژلوفان یا سایر مسکن ها به مقدار زیاد استفاده کنید. استفاده همزمان از 2 یا 3 ژلوفن یا سایر مسکن ها خطرناک است و ممکن است مشکلات دیگری برای شما ایجاد کند. اگر دندان درد شدید دارید، ممکن است منشا درد شما متفاوت باشد، بنابراین منطقی تر است که به دندانپزشک بروید!

4. کپسول ترکیبی نوافن برای درمان سریع دندان درد!

نوافن یکی از بهترین مسکن ها برای درمان فوری دندان درد در شب است. کپسول نوافن ترکیبی از کافئین، استامینوفن و ایبوپروفن است. نوافن برای دندان درد شدید بسیار موثر است. مسکن‌های ترکیبی عمدتاً به شکل کپسول ساخته می‌شوند که می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از داروهای ترکیبی ممکن است عوارض جانبی ناخواسته ای به همراه داشته باشد. به همین دلیل از مصرف زیاد آن خودداری کنید. هر کپسول نوافن حاوی 325 میلی گرم استامینوفن، 40 میلی گرم کافئین و 200 میلی گرم ایبوپروفن است. نیمه عمر نوافن 3 تا 4 ساعت است و به خوبی از طریق دستگاه گوارش جذب می شود.


5. آیا به عنوان مسکن برای دندان درد موثر است؟

مفنامیک اسید یکی از داروهای مسکن از دسته داروهای غیر استروئیدی است که فاقد هرگونه کورتیکواستروئید است. اگرچه مفنامیک اسید در دندان درد شدید اثر قابل توجهی ندارد، اما در دردهای خفیف تا متوسط ​​و دردهای قاعدگی موثر است. کپسول مفنامیک اسید بسیار پرکاربرد است و بعد از جراحی نیز برای کاهش التهاب و درد استفاده می شود. مفنامیک اسید باید طبق دستور پزشک مصرف شود اما به طور کلی می توان از آن 1 تا 3 بار در روز استفاده کرد.


6. ناپروکسن; بهترین مسکن برای دندان درد

ناپروکسن یکی از داروهای قوی برای کاهش درد دندان، آرتریت، بورسیت و حملات نقرس است. توجه داشته باشید که اگرچه ناپروکسن در کاهش درد بهتر از اکسی کدون عمل می کند، اما هشدارهای جعبه سیاه دارد. ناپروکسن خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد. به همین دلیل اگر برای کاهش درد تحت عمل جراحی دندان قرار گرفته اید، قبل از مصرف ناپروکسن حتما با پزشک خود مشورت کنید. ناپروکسن تاثیر سریعی در کاهش درد دندان دارد و از طریق هضم نیز جذب می شود. توجه داشته باشید که زنان بارداری که از دندان درد رنج می برند نباید در سه ماهه سوم بارداری خود از ناپروکسن استفاده کنند!

داروهای خود را از بهترین شرکت های دارویی ایران تهیه کنید!

در این مقاله به طور کامل بررسی کردیم که کدام قرص برای دندان مفید است. در این مقاله ۷ داروی موثر برای کاهش درد دندان را معرفی کردیم که تاثیر بسیار چشمگیری دارند. ایبوپروفن، سلکوکسیب، ژلوفن، نوافن، ممفامیک اسید و استامینوفن از مهم ترین مسکن هایی هستند که برای کاهش درد دندان استفاده می شوند. توجه داشته باشید که اگر بیماری خاصی دارید یا به داروهای ضد التهاب و مسکن حساسیت دارید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.